ANUNT Examen de promovare în grad profesional superior gradului deținut în prezent

COMPARTIMENT JURIDIC ȘI RESURSE UMANE

Nr. 14949/29.11.2023

ANUNŢ :

Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor MEHEDINŢI

În conformit O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, și ale H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor MEHEDINȚI  organizează la sediul instituţiei din Drobeta Turnu Severin, str. str.Carol Davila nr.1 examen de promovare în grad profesional superior gradului deținut în prezent,astfel:

din funcția publică de execuție de referent,clasa III, gradul profesional principal -Serviciul Economic și Administrativ-Compartiment Comunicare,Registratură -Arhivă din cadrul DSVSA MEHEDINȚI  în funcția publică de execuție de referent,clasa III, gradul profesional superior – ID post 269429.

Examenul constă în trei etape: selecția dosarelor de înscriere, proba scrisă și interviul.

În vederea participării la examen, candidații  vor  depune dosarul de înscriere la examen în termen de 20 de zile de la data afișării anunțului privind organizarea examenului, în perioada 29.11.2023-18.12.2023 (inclusiv), la secretariatul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Mehedinţi din Drobeta Turnu Severin –str.Carol Davila nr.1 (selecția dosarelor de înscriere se realizează în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs).

Proba scrisă se va organiza în data de 04.01.2024, ora 11.00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor MEHEDINŢI din Drobeta Turnu Severin –str.Carol Davila nr.1.

Proba scrisă poate constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă.

În cadrul probei scrise se testează, în mod obligatoriu, inclusiv cunoştinţele generale ale candidatului în domeniul administraţiei publice, precum şi cunoaşterea tematicilor privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirea şi combaterea incitării la ură şi discriminare.

Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore. În încăperea în care are loc concursul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă, iar nerespectarea acestor dispoziţiilor atrage eliminarea candidatului din proba de concurs.

Interviul se va organiza, în conformitate cu prevederile art.56 din Hotărârea Guvernului nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor MEHEDINŢI din Drobeta Turnu Severin –str.Carol Davila nr.1, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.

Data şi ora interviului se afişează odată cu rezultatele la proba scrisă. Comunicarea rezultatelor finale ale examenului se face în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor ultimei probe, prin afişare la locul desfăşurării concursului/examenului şi pe pagina de internet a D.S.V.S.A. MEHEDINȚI la secţiunea ,,oportunităţi de angajare”.

 

CONDIȚII DE PARTICIPARE:

Condiții prevăzute de lege pentru participarea examenul de promovare în grad :

    Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 479 alin.1 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul Administrativ, aplicabile conform legii la data prezentului anunț, respectiv:

– să aibă cel puțin 3 ani vechime în gradul profesional al funcției publice din care promovează;

– să fi obținut cel puțin calificativul „bine“ la evaluarea performanțelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;

– să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile prezentului cod.

 

 DOSARUL DE ÎNSCRIERE LA EXAMEN va conține următoarele documente:

a)formularul de înscriere ;

  1. b) copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
  2. c) copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate;
  3. d) adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării situaţiei disciplinare a funcţionarului public, în care se menţionează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancţiune disciplinară, care să nu fi fost radiată.

 

BIBLIOGRAFIE pentru funcția publică de execuție de referent ,clasa III gradul profesional superior-ID post 269429- Serviciul Economic și Administrativ-Compartiment Comunicare,Registratură -Arhivă din cadrul DSVSA MEHEDINȚI

 

  1. 1. Constituţia României, republicată.

2.Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.

3.Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

4.Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

  1. Legea Arhivelor Naționale nr. 16/1996 cu modificările și completările ulterioare;
  2. ORDONANȚĂ nr. 42 din 29 ianuarie 2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru

siguranța alimentelor cu modificările și completările ulterioare.

  1. ORDINUL nr. 2861/2009 din 9 octombrie 2009 – pentru aprobarea Normelor privind organizarea și

efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii.

  1. ORDINUL nr.428/2007 pentru aprobarea precizărilor privind inventarierea bunurilor din domeniul

public al statului, cu modificările și completările ulterioare.

 

Tematica examenului se stabilește pe baza bibliografiei.  

 Atribuţii specifice ale postului :

  1. Asigură existența punctului unic de intrare-ieşire a documentelor în/ din D.S.V.S.A. MEHEDINTI, primeşte şi înregistrează toate documentele adresate D.S.V.S.A. MEHEDINTI;
  2. Verifică dacă documentele au fost corect îndrumate pe numele şi adresa D.S.V.S.A. MEHEDINTI şi semnează în condica de expediţie, în cazul în care corespondenţa se face prin scrisoare recomandată sau prin curierat;
  3. In cazul în care în documentul intrat sunt menţionate anexe şi acestea lipsesc, se va face menţiunea despre aceasta, în caz contrar personalul care îşi desfăşoară activitatea de înregistrare este răspunzător de pierdere;
  4. Conexează la primul document înregistrat documentele care se referă la aceeaşi problemă şi au acelaşi expeditor;
  5. Inainte de expediere, documentele se scad în Registrul intrări – ieşiri, iar exemplarul nr. 2, cu contrasemnături, se predă structurii din cadrul D.S.V.S.A. MEHEDINTI care a întocmit documentul;
  6. Expediază toate documentele emise de către D.S.V.S.A. MEHEDINTI şi completează rubricile corespunzătoare din Registrul ieşiri – intrări;
  7. Elaborează, în colaborare cu structurile din cadrul D.S.V.S.A. MEHEDINTI, nomenclatoarele arhivistice;
  8. Realizează sistemul de evidenţă a lucrărilor supuse arhivării;
  9. Colaborează cu toate structurile din cadrul D.S.V.S.A. MEHEDINTI în vederea asigurării condiţiilor de predare, păstrare şi transfer a dosarelor de arhivă;
  10. Primeşte în arhivă documentele predate de structurile din cadrul D.S.V.S.A. MEHEDINTI şi pune la dispoziţie, spre studiu şi transfer, dosarele şi înscrisurile din arhivă, cu respectarea condiţiilor de predare – primire şi transport;
  11. Predă dosarele de arhivă cu termen de păstrare permanent către Arhivele Naţionale ale României;
  12. Elimină periodic documentele fără valoare arhivistică şi ale căror termene au expirat;
  13. Primeşte şi înregistrează solicitările primite în conformitate cu Legea 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public cu modificările şi completările ulterioare;
  14. Primeşte şi înregistrează solicitările privind informaţiile de interes public şi le evaluează primar pentru a stabili dacă acestea sunt informaţii comunicate din oficiu, furnizabile la cerere sau exceptate de la liberul acces la informaţii;
  15. Direcţionează solicitările, în funcţie de domeniul la care face referire, către structurile de specialitate din cadrul instituţiei, conform rezoluției/repartizării directorului executiv;
  16. Transmite răspunsurile avizate de directorul executiv, primite din partea structurilor de specialitate din cadrul instituţiei către solicitant, cu respectarea termenelor prevăzute de legislaţia în vigoare;
  17. Intocmeşte un raport anual privind accesul la informaţiile de interes public şi îl transmite la A.N.S.V.S.A.;
  18. Asigură înregistrarea documentelor referitoare la informaţiile de interes public şi solicitările mass-media, la zi într-un registru prevăzut pentru acest scop;
  19. Elaborează comunicate şi informări de presă pe baza colaborării (scrise sau verbale) cu direcţiile de specialitate din cadrul D.S.V.S.A. MEHEDINTI, având misiunea de a colecta date, de a le transpune în formă publicistică şi de a le transmite mass-media, cu consultarea Serviciului Comunicare şi Logistică Documentară din cadrul A.N.S.V.S.A.;
  20. Asigură fluxul de comunicare al D.S.V.S.A. MEHEDINTI, redactează materialele de presă, le supun spre aprobare conducerii şi se asigură de transmiterea lor către reprezentanţii mass-media, în timp util;
  21. Asigură relaţia cu mass-media;
  22. Asigură intermedierea legăturii de ordin tehnic privitoare la sistemele de intranet, e-mail, website şi videoconferinţă;
  23. După aprobarea prealabilă a conducerii, postează pe pagina web a instituţiei date şi informaţii de interes public;
  24. După aprobarea prealabilă a conducerii, în condiţiile legii, postează pe pagina web a instituţiei rapoartele de activitate prevăzute de Legea nr. 544/2001 cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 52/2003 cu modificările şi completările ulterioare şi de către Ordonanţa Guvernului nr.27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
  1. Răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
  2. Soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către acesta către Serviciul Catagrafie, Autorizare, Înregistrare şi Evidenţă Informatizată având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
  3. Răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
  4. Realizează verificarea deconturilor din cadrul verificarilor controalelor oficiale, în domeniul specific de activitate, în conformitate cu Programele de Supraveghere şi Control aprobate de A.N.S.V.S.A. şi Programul Naţional Cadru de Control în domeniul de competenţă, întocmeşte raportările specifice şi le transmite la A.N.S.V.S.A.;
  5. Verifică conformitatea datelor din documentele justificative, referitoare la taxe şi tarife aferente serviciului de control oficial din unităţi autorizate în domeniul siguranţei alimentelor, monitorizează şi raportează conducerii D.S.V.S.A. MEHEDINTI rezultatul acţiunilor de control în domeniul său specific de activitate
  6. Verifica deconturile justificative privind activitatea de control oficial realizată și care urmează a fi tarifată.

31.Gestionează controalele efectuate şi asigură asistenţă în domeniul specific de activitate, structurilor din cadrul D.S.V.S.A. MEHEDINTI, precum şi altor instituţii cu activităţi conexe sau cu atribuţii de acordare a diverselor forme de sprijin financiar, în vederea aplicării prevederilor legislaţiei europene şi naţionale privind schemele şi măsurile de sprijin acordate întreprinzătorilor, în vederea dezvoltării sectorului agricol şi zootehnic din România, derulate de către MADR prin APIA şi APDRP, referitor la respectarea cerinţelor legale în materie de gestionare (SMR) referitoare la identificarea şi înregistrarea animalelor şi a bunelor condiţii agricole şi de mediu (GAEC)

  1. Realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
  2. Verifică îndeplinirea condiţiilor de formă şi de fond ale facturilor fiscale emise de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi/reprezentatul legal al societăţii comerciale, având în vedere următoarele aspecte: a) factura fiscală este înregistrată şi datată în evidenţele medicului veterinar de liberă practică împuternicit/reprezentatul legal al societăţii comerciale, precum şi la registratura direcţiei sanitar-veterinare şi pentrusiguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti; b) factura fiscală are înscrisă denumirea corectă a formei de organizare a medicului veterinar de liberă practică; c) pe factura fiscală este menţionat clar obiectul contractului/serviciului prestat; d) suma este înscrisă în lei, fără corecturi/ştersături, fiind identică cu cea din deconturile transmise de structura de specialitate. e) pe factura fiscală este calculată şi înscrisă corect valoarea taxei pe valoarea adăugată – TVA, dacă este cazul; f) factura fiscală este semnată şi ştampilată de medicul veterinar de liberă practică împuternicit/reprezentatul legal al societăţii comerciale; g) factura fiscală emisă de medicul veterinar de liberă practică împuternicit/reprezentatul legal al societăţii comerciale este vizată pentru „Bun de plată” de ordonatorul terţiar de credite sau de persoana delegată cu aceste atribuţii.
  3. Verifică corectitudinea tarifelor înscrise în decont, în raport cu prevederile legale în vigoare, pentru fiecare acţiune sanitar-veterinară efectuată, calculele efectuate pentru stabilirea valorii din decont şi din factura fiscală, înregistrează în evidenţa contabilă decontul justificativ cumulativ, consumul de produse şi de materiale specific operaţiunilor de imunizare, testelor alergice şi prelevării de probe pentru teste serologice, sau materialele specifice acţiunilor de identificare şi înregistrare a animalelor, în concordanţă cu acţiunile sanitar-veterinare efectuate şi actualizează, lunar, evidenţa consumurilor şi stocurilor de produse existente în depozitul instituţiei.
  1. Verifică exactitatea valorilor din facturile fiscale în raport cu cele din centralizatoarele finale prevăzute la punctul 34.
  2. Intreprinde măsurile necesare pentru realizarea activităţii de inventariere a elementelor de activ şi pasiv la nivelul activităţii proprii a D.S.V.S.A. MEHEDINTI, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
  3. Tine evidenţa bunurilor imobile (construcţii şi terenuri) ce alcătuiesc patrimoniul D.S.V.S.A. MEHEDINTI, bunuri aflate în domeniul public al statului şi în administrarea D.S.V.S.A. MEHEDINTI, ca ordonator de credite;
  4. Transmite propuneri de modificare/completare a anexei nr. 26 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 privind aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările şi completările ulterioare, către A.N.S.V.S.A.;

39 Realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.

  1. Are obligatia sa pastreze confidentialitatea lucrarilor executate

Relații suplimentare:

 

Adresa de corespondență: Drobeta Turnu Severin –str.Carol Davila nr.1.

Telefon/Fax: 0352401500 /0252325470

E-mail: office-mehedinti@ansvsa.ro.

Persoana de contact – Roman Camelia Neli – consilier superior Compartimentul Juridic și Resurse Umane din cadrul D.S.V.S.A. MEHEDINȚI.

Afișat în data de 29.11.2023 la sediul și pe pagina de internet  DSVSA MEHEDINȚI,la secţiunea ,,oportunităţi de angajare”.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

DR.MĂRI IONUȚ-GABRIEL

 

 

                                                                              Secretar comisia de examen,

                                                                          Consilier superior,Roman Camelia Neli