ANUNŢ examen de promovare în grad profesional superior gradului deținut în prezent, 05.12.2023

COMPARTIMENT JURIDIC ȘI RESURSE UMANE

Nr. 13577 /30.10.2023

ANUNŢ :

Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor MEHEDINŢI

                În conformit O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, și ale H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor MEHEDINȚI  organizează la sediul instituţiei din Drobeta Turnu Severin, str. str.Carol Davila, nr.1, examen de promovare în grad profesional superior gradului deținut în prezent, astfel:

din funcția publică de execuție de consilier,clasa I, gradul profesional principal -Serviciul Economic și Administrativ -Compartiment Achiziții-Investiții din cadrul DSVSA MEHEDINȚI  în funcția publică de execuție de consilier ,clasa I gradul profesional superior – IDpost 269412;

din funcția publică de execuție de consilier,clasa I, grad profesional principal,Serviciul Catagrafie,Autorizare ,Înregistrare și Evidență Informatizată – Compartiment,Identificare și Înregistrare Animale din cadrul DSVSA MEHEDINȚI în funcția publică de execuție de consilier ,clasa I gradul profesional superior – IDpost 533259 .

Examenul constă în trei etape: selecția dosarelor de înscriere, proba scrisă și interviul.

În vederea participării la examen, candidații  vor  depune dosarul de înscriere la examen în termen de 20 de zile de la data afișării anunțului privind organizarea examenului, în perioada 02.11.2023-21.11.2023 (inclusiv), la secretariatul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Mehedinţi din Drobeta Turnu Severin –str.Carol Davila nr.1 (selecția dosarelor de înscriere se realizează în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs).

 

Proba scrisă se va organiza în data de 05.12.2023, ora 11.00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor MEHEDINŢI din Drobeta Turnu Severin –str.Carol Davila nr.1.

Proba scrisă poate constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă.

În cadrul probei scrise se testează, în mod obligatoriu, inclusiv cunoştinţele generale ale candidatului în domeniul administraţiei publice, precum şi cunoaşterea tematicilor privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirea şi combaterea incitării la ură şi discriminare.

Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore. În încăperea în care are loc concursul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă, iar nerespectarea acestor dispoziţiilor atrage eliminarea candidatului din proba de concurs.

Interviul se va organiza, în conformitate cu prevederile art.56 din Hotărârea Guvernului nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor MEHEDINŢI din Drobeta Turnu Severin –str.Carol Davila nr.1, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.

Data şi ora interviului se afişează odată cu rezultatele la proba scrisă. Comunicarea rezultatelor finale ale examenului se face în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor ultimei probe, prin afişare la locul desfăşurării concursului/examenului şi pe pagina de internet a D.S.V.S.A. MEHEDINȚI la secţiunea ,,oportunităţi de angajare”.

 

CONDIȚII DE PARTICIPARE:

Condiții prevăzute de lege pentru participarea examenul de promovare în grad :

    Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 479 alin.1 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul Administrativ, aplicabile conform legii la data prezentului anunț, respectiv:

– să aibă cel puțin 3 ani vechime în gradul profesional al funcției publice din care promovează;

– să fi obținut cel puțin calificativul „bine“ la evaluarea performanțelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;

– să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile prezentului cod.

 DOSARUL DE ÎNSCRIERE LA EXAMEN va conține următoarele documente:

a)formularul de înscriere ;

  1. b) copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
  2. c) copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate;
  3. d) adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării situaţiei disciplinare a funcţionarului public, în care se menţionează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancţiune disciplinară, care să nu fi fost radiată.

BIBLIOGRAFIE pentru funcția publică de execuție de consilier ,clasa I gradul profesional superior-ID post 269412-Serviciul Economic si Administrativ Compartiment Achiziții-Investiții din cadrul DSVSA MEHEDINȚI

  1. 1. Constituţia României, republicată.

2.Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.

3.Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

4.Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

  1. 5. Legea contabilitatii nr.82/1991 (** republicata**), cu modificarile si completarile ulterioare.
  2. 6. Legea 98/2016 privind achizitiile publice cu modificarile si completarile ulterioare.
  3. 7. Hotararea Guvernului nr. 395/2016 privind remediile si caile de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelro sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune servicii, precum si pentru organizarea si functionarea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor cu modificarile si completarile ulterioare.
  4. 8. Legea nr. 101/2016 privind remediile si caile de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de

servicii, precum si pentru organizarea si functionarea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor cu modificarile si completarile ulterioare.

  1. 9. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare

 Tematica examenului se stabilește pe baza bibliografiei.

    

 Atribuţii specifice ale postului :

 

  1. Raspunde de elaborarea şi fundamentarea solicitărilor privind investiţiile proprii ale D.S.V.S.A. MEHEDINTI, conform legislaţiei în vigoare;

2.Colaborează cu celelalte structuri din cadrul D.S.V.S.A. MEHEDINTI în formularea răspunsurilor la notificările prealabile ale persoanelor care se consideră vătămate într-un drept ori într-un interes legitim în legătură cu sau în cadrul procedurilor de atribuire a contractelor, ori la solicitările Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau ale instanţei de judecată, în termenele prevăzute de lege;

  1. Colaborează cu Compartimentul Juridic şi Resurse Umane în formularea apărărilor D.S.V.S.A. MEHEDINTI în cazul procedurilor de atribuire contestate la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau la instanţa de judecată;
  2. Pune în aplicare deciziile şi încheierile pronunţate de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, precum şi hotărârile instanţei de judecată;
  3. Notifică structurile din cadrul D.S.V.S.A. MEHEDINTI cu privire la transmiterea solicitărilor necesarului de produse, servicii şi lucrări identificate, precum şi a preţului unitar/total al acestora, centralizează solicitările şi elaborează strategia anuală de contractare şi programul anual al achiziţiilor publice, pentru activitatea proprie, pe baza necesităţilor transmise de structurile din cadrul D.S.V.S.A. MEHEDINTI;
  4. Actualizează, pe baza necesităţilor transmise de structurile din cadrul D.S.V.S.A. MEHEDINTI, strategia anuală de contractare şi programul anual al achiziţiilor publice, operând modificările şi completările corespunzătoare;
  5. Primeşte de la structurile de specialitate din cadrul D.S.V.S.A. MEHEDINTI referatele de necesitate, însoţite de specificaţiile tehnice necesare întocmirii caietelor de sarcini, precum şi propunerile de desemnare, în funcţie de necesitate, a unor experţi cooptaţi, aprobate de conducerea D.S.V.S.A. MEHEDINTI, pentru achiziţionarea acelor produse, servicii şi lucrări care vizează strict activitatea proprie structurii;
  6. Elaborează, sau după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire, a documentelor-suport, precum şi a strategiei de contractare pentru organizarea şi derularea procedurii de achiziţii publice de produse, servicii sau lucrări;
  7. Transmite către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice orice informaţie solicitată de aceasta, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare;
  8. Transmite spre publicare anunţurile privind achiziţiile publice către Sistemul Electronic de Achiziţii Publice;
  9. Notifică Sistemul Electronic de Achiziţii Publice cu privire la achiziţia directă, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
  10. Intreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/reînnoirea/recuperarea înregistrării D.S.V.S.A. MEHEDINTI în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul;
  11. Organizează procedurile de achiziţie publică şi participă, în calitate de preşedinte sau de membru, după caz, în componenţa tuturor comisiilor de evaluare a ofertelor pentru achiziţionarea produselor/serviciilor/lucrărilor, necesare bunei funcţionării a D.S.V.S.A. MEHEDINTI;
  12. Realizează achiziţiile directe în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare privind achiziţiile publice şi în conformitate cu procedura specifică D.S.V.S.A. MEHEDINTI;
  13. Constituie şi gestionează dosarul achiziţiei publice;
  14. Intocmeşte şi înaintează spre semnare proiecte de acorduri-cadru şi de contracte pentru servicii, produse şi lucrări achiziţionate de D.S.V.S.A. MEHEDINTI, necesare aparatului propriu al D.S.V.S.A. MEHEDINTI;
  15. Urmăreşte derularea contractelor de achiziţie publică, necesare bunei desfăşurări a activităţii proprii a D.S.V.S.A. MEHEDINTI şi asigură menţinerea unei legături permanente cu operatorii economici, parteneri de contracte, în vederea respectării obligaţiilor asumate prin contractele pentru care urmărirea derulării este de competenţa exclusivă a biroului;
  16. Pune la dispoziţia comisiei de recepţie din cadrul D.S.V.S.A. MEHEDINTI documentele aferente pentru întocmirea proceselor-verbale de recepţie şi avizarea acestora de către comisia de recepţie;
  17. Răspunde de respectarea programului anual al achiziţiilor publice şi de încadrarea în prevederile bugetare;

 

 

  1. Elaborează, ori de câte ori este necesar, note justificative în vederea iniţierii achiziţiei publice, cu încadrarea în fondurile aprobate, şi le supune spre aprobare ordonatorului principal de credite, în urma centralizării referatelor de necesitate întocmite de structurile din D.S.V.S.A. MEHEDINTI;
  2. Răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
  3. Intocmeşte documentele specifice, controlează şi răspunde de aplicarea prevederilor legale pentru programele cofinanţate, pe domeniul de competenţă;
  4. Soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Serviciul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
  5. Răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
  6. Realizează verificarea deconturilor din cadrul verificarilor controalelor oficiale, în domeniul specific de activitate, în conformitate cu Programele de Supraveghere şi Control aprobate de A.N.S.V.S.A. şi Programul Naţional Cadru de Control în domeniul de competenţă, întocmeşte raportările specifice şi le transmite la A.N.S.V.S.A.;
  7. Verifică conformitatea datelor din documentele justificative, referitoare la taxe şi tarife aferente serviciului de control oficial din unităţi autorizate în domeniul siguranţei alimentelor, monitorizează şi raportează conducerii D.S.V.S.A. MEHEDINTI rezultatul acţiunilor de control în domeniul său specific de activitate
  8. Verifica deconturile justificative privind activitatea de control oficial realizată și care urmează a fi tarifată.

28.Gestionează controalele efectuate şi asigură asistenţă în domeniul specific de activitate, structurilor din cadrul D.S.V.S.A. MEHEDINTI, precum şi altor instituţii cu activităţi conexe sau cu atribuţii de acordare a diverselor forme de sprijin financiar, în vederea aplicării prevederilor legislaţiei europene şi naţionale privind schemele şi măsurile de sprijin acordate întreprinzătorilor, în vederea dezvoltării sectorului agricol şi zootehnic din România, derulate de către MADR prin APIA şi APDRP, referitor la respectarea cerinţelor legale în materie de gestionare (SMR) referitoare la identificarea şi înregistrarea animalelor şi a bunelor condiţii agricole şi de mediu (GAEC)

  1. Realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
  2. Verifică îndeplinirea condiţiilor de formă şi de fond ale facturilor fiscale emise de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi/reprezentatul legal al societăţii comerciale, având în vedere următoarele aspecte:
  3. a) factura fiscală este înregistrată şi datată în evidenţele medicului veterinar de liberă practică împuternicit/reprezentatul legal al societăţii comerciale, precum şi la registratura direcţiei sanitar-veterinare şi pentrusiguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
  4. b) factura fiscală are înscrisă denumirea corectă a formei de organizare a medicului veterinar de liberă practică;
  5. c) pe factura fiscală este menţionat clar obiectul contractului/serviciului prestat;
  6. d) suma este înscrisă în lei, fără corecturi/ştersături, fiind identică cu cea din deconturile transmise de structura de specialitate.
  7. e) pe factura fiscală este calculată şi înscrisă corect valoarea taxei pe valoarea adăugată – TVA, dacă este cazul;
  8. f) factura fiscală este semnată şi ştampilată de medicul veterinar de liberă practică împuternicit/reprezentatul legal al societăţii comerciale;
  9. g) factura fiscală emisă de medicul veterinar de liberă practică împuternicit/reprezentatul legal al societăţii comerciale este vizată pentru „Bun de plată” de ordonatorul terţiar de credite sau de persoana delegată cu aceste atribuţii.
  10. Verifică corectitudinea tarifelor înscrise în decont, în raport cu prevederile legale în vigoare, pentru fiecare acţiune sanitar-veterinară efectuată, calculele efectuate pentru stabilirea valorii din decont şi din factura fiscală, înregistrează în evidenţa contabilă decontul justificativ cumulativ,

consumul de produse şi de materiale specific operaţiunilor de imunizare, testelor alergice şi prelevării de probe pentru teste serologice, sau materialele specifice acţiunilor de identificare şi înregistrare a animalelor, în concordanţă cu acţiunile sanitar-veterinare efectuate şi actualizează, lunar, evidenţa consumurilor şi stocurilor de produse existente în depozitul instituţiei.

  1. Verifică exactitatea valorilor din facturile fiscale în raport cu cele din centralizatoarele finale prevăzute la punctul 31.
  2. Răspunde de respectarea disciplinei de casă, a regulamentului operaţional de casă şi a celorlalte dispoziţii privind operaţiunile cu numerar, efectuând controlul gestionar al casieriei;
  3. Răspunde de calculul costurilor unitare şi al cheltuielilor angajate, precum şi de gestionarea bugetelor aferente implementării programelor cofinanţate de Comisia Europeană;
  4. Răspunde, din punct de vedere financiar, de elaborarea rapoartelor financiare intermediare şi finale pentru fiecare program cofinanţat de Comisia Europeană;
  5. Răspunde de verificarea îndeplinirii condiţiilor de formă şi de fond ale facturilor fiscale emise de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi/reprezentatul legal al societăţii comerciale, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
  6. Realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
  7. Are obligatia sa pastreze confidentialitatea lucrarilor executate

 

BIBLIOGRAFIE pentru funcția publică de execuție de consilier ,clasa I gradul profesional superior-ID post 533259- Serviciul Catagrafie,Autorizare ,Înregistrare și Evidență Informatizată -Compartiment,Identificare și Înregistrare Animale din cadrul DSVSA MEHEDINȚI din cadrul DSVSA MEHEDINȚI

  1. 1. Constituţia României, republicată.

2.Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.

3.Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

4.Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

5.Ordonanța de urgentă a Guvernului nr. 113 din 10 septembrie 2002 privind identificarea și înregistrarea bovinelor in România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2003, cu modificările și completările ulterioare.

6.Ordonanta de Urgentă a Guvernului nr. 23 din 24 martie 2010 privind identificarea si înregistrarea suinelor, ovinelor caprinelor precum si pentru modificarea completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.

7.Ordinul ANSVSA nr. 85 din 06 octombrie 2008 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind sistemul de identificare si înregistrare a suinelor, cu modificările  si completările   ulterioare.

8.Ordinul   ANSVSA nr. 208 din ianuarie 2023 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare pentru implementarea procesului de identificare si  înregistrare a suinelor, ovinelor,înregistrare a suinelor, ovinelor, caprinelor bovinelor, cu modificările  si completările    ulterioare.

9 .Ordinul   ANSVSA nr. 67 din 12 iulie 2005 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare cu privire la măsurile pentru controlul pestei porcine clasice, cu modificările  si completările  ulterioare.

 

Tematica examenului se stabilește pe baza bibliografiei.

 

Atribuții  in cadrul Compartimentului Identificare şi Înregistrare Animale

 

  1. Monitorizează, verifică activităţile referitoare la înregistrarea exploataţiilor şi identificarea animalelor, remedierea eventualelor erori, potrivit legislaţiei în vigoare;
  2. Controlează respectarea procedurilor tehnice privind comercializarea mijloacelor oficiale de

identificare de către furnizorii primari şi secundari;

  1. Emite, la cererea proprietarilor, paşapoartele pentru bovinele identificate şi înregistrate, şi eliberează paşapoartele emise către proprietarii bovinelor ;
  2. Verifică respectarea termenelor legale de identificare şi înregistrare a datelor în BND de către utilizatorii Sistemului Naţional de Identificare şi Înregistrare a Animalelor, conform actelor normative în vigoare;

5.Controlează implementarea legislaţiei sanitare veterinare din domeniul înregistrării exploataţiilor şi identificării animalelor şi a procedurilor stabilite de A.N.S.V.S.A.;

6.Inregistrează în registre speciale operatorii economici care intermediază comerţul cu animale vii;

  1. Verifică conformitatea datelor din BND cu cele din deconturile întocmite de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi privind acţiunile de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor şi caprinelor şi stabileşte eşantionul de control, pe care îl comunică Serviciului Control Oficial Sănătate şi Bunăstare Animală.
  2. Gestionează controalele efectuate şi asigură asistenţă în domeniul specific de activitate, structurilor din cadrul D.S.V.S.A. MEHEDINTI, precum şi altor instituţii cu activităţi conexe sau cu atribuţii de acordare a diverselor forme de sprijin financiar, în vederea aplicării prevederilor legislaţiei europene şi naţionale privind schemele şi măsurile de sprijin acordate întreprinzătorilor, în vederea dezvoltării sectorului agricol şi zootehnic din România, derulate de către MADR prin APIA şi APDRP, referitor la respectarea cerinţelor legale în materie de gestionare (SMR) referitoare la identificarea şi înregistrarea animalelor şi a bunelor condiţii agricole şi de mediu (GAEC)
  3. Realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
  4. Răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
  5. Soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi Gestiunea Activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
  6. Răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
  7. Realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice .

 

                        III.   Obligaţiile personalului care realizează activităţi de control oficial

      Personalul din cadrul Compartimentului Identificare şi Înregistrare Animale care realizează controale oficiale, are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:

  1. Realizează controale oficiale, în domeniul specific de activitate, în conformitate cu Programele de Supraveghere şi Control aprobate de A.N.S.V.S.A. şi Programul Naţional Cadru de Control în domeniul de competenţă, întocmeşte raportările specifice şi le transmite la A.N.S.V.S.A.;

2.Propune directorului executiv al D.S.V.S.A. MEHEDINTI emiterea ordonanţei de suspendare/interzicere a activităţii, în urma activităţii de control oficial desfăşurate, conform prevederilor legale;

  1. Efectuează controalele oficiale prin metode şi tehnici adecvate, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, precum şi cu procedurile şi ghidurile aprobate de A.N.S.V.S.A.;
  2. Aplică sancţiuni contravenţionale principale şi complementare şi poate propune suspendarea şi/sau interzicerea activităţii unităţilor supuse autorizării/înregistrării sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, în urma constatării deficienţelor/neconformităţilor în controlul oficial efectuat, în conformitate cu prevederile legale;
  3. Intocmeşte documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întreg lanţul alimentar şi le supune spre avizare directorului executiv adjunct şi spre aprobare directorului executiv;

 

6.Transmite la A.N.S.V.S.A./D.S.V.S.A. datele şi documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întregul lanţ alimentar, aprobate de Directorul executiv al D.S.V.S.A MEHEDINTI;

7.Transmite la institutele naţionale veterinare de referinţă probele, datele şi documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întregul lanţ alimentar, cu aprobarea directorului executiv;

8.Intocmeşte proiectul de Plan cifric anual în baza Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor şi Programul de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor şi îl supune spre avizare conducerii D.S.V.S.A MEHEDINTI;

9 . Monitorizează şi răspunde de realizarea Planurilor cifrice anuale aprobate;

  1. Realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;

11.Participă împreună cu alte instituţii abilitate, la acţiuni comune de control oficial sau la verificarea şi cercetarea unor presupuse abuzuri şi ilegalităţi în domeniul specific de activitate;

  1. Răspunde de întocmirea corectă, potrivit legislaţiei specifice, a Procesului-verbal de constatare și sancţionare a contravenţiilor la normele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor
  2. Intervine, în cazul unei epizootii, în gestionarea crizei, şi stabileşte împreună cu autorităţile şi instituţiile competente strategia necesară combaterii epidemiei;

14 Solicită, după caz, în exercitarea acţiunilor de control oficial la operatorii economici, copii ale documentelor şi/sau alte documentaţii relevante;

15.Participă la realizarea misiunilor întreprinse de DG SANTE, în domeniul sanitar veterinar şi pentru siguranţa  alimentelor, prin prezentarea activităţii proprii, precum şi la realizarea misiunilor de audit întreprinse de către A.N.S.V.S.A;

  1. Răspunde, în termenele legale, la petiţiile, sesizările repartizate spre soluţionare, potrivit legii;

17.Participă la instruiri dispuse de A.N.S.V.S.A.;

  1. Participă şi la alte activităţi dispuse de conducerea D.S.V.S.A. MEHEDINTI, în conformitate cu limitele de competenţă.
  2. Realizează acţiunile specifice şi răspunde de sistemul de monitorizare şi raportare în domeniul sănătăţii, zoonozelor şi agenţilor zoonotici, conform legislaţiei specifice în vigoare;
  3. Participă şi răspunde, conform atribuţiilor, pentru activitatea centrului local de combatere a bolilor animalelor.

 

Relații suplimentare:

 

Adresa de corespondență: Drobeta Turnu Severin –str.Carol Davila nr.1.

Telefon/Fax: 0352401500 /0252325470

E-mail: office-mehedinti@ansvsa.ro.

Persoana de contact – Roman Camelia Neli – consilier superior Compartimentul Juridic și Resurse Umane din cadrul D.S.V.S.A. MEHEDINȚI.

Afișat în data de 02.11.2023 la sediul și pe pagina de internet  DSVSA MEHEDINȚI, la secţiunea ,,oportunităţi de angajare”.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

DR.MĂRI IONUȚ-GABRIEL

 

 

                                                                              Secretar Comisia de examen,

                                                                          Consilier superior, Roman Camelia Neli